Zapraszamy do współpracy hurtowej! Więcej szczegółów 🐦‍⬛

Zwroty i reklamacje

Poniżej prezentujemy wyciągi z Regulaminu naszego sklepu dotyczące zwrotów i reklamacji towarów zakupionych na naszej stronie internetowej.

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY W CIĄGU 14 DNI

8.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć na przykład:

8.1.1. pisemnie na adres: Starling Hats Sp z oo, Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała

8.1.2. elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]

8.2. Przykładowy formularz odstąpienia od umowy zawiera załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednakże nie jest to obowiązkowe.

8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

8.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca dostarcza Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowa, która: (1) obejmuje wiele Produktów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części pierwszy z Produktów;

8.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

8,5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikające z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierz Produkt, może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od konsumenta płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8.6. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: Starling Hats sp z oo, Generała Maczka, 43-300 Bielsko-Biała

8.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:

8.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

8.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

8.8.3. W przypadku Produktu będącego usługą, której spełnianie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który skorzystał z prawa odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma zobowiązany do zapłaty za usługi wykonane do czasu odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu wykonanej usługi, z uwzględnieniem ceny lub wynagrodzenia uzgodnionej w umowie. Jeżeli cena lub wynagrodzenie jest nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa wykonanej usługi.

8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

8.9.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena albo wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (5) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

REKLAMACJA PRODUKTU

6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności Kodeksem Cywilnym.

6.2. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.

6.3. Klient może złożyć reklamację na przykład:

6.3.1. pisemnie na adres: Starling Hats Sp z oo, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Generała Maczka 9

6.3.2. elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]

6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądanie Klienta o doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) dane kontaktowe składającego reklamację. Wymogi, o których mowa w zdaniu poprzednim mają charakter jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

6,5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedający uznał reklamację za uzasadnioną.

6.6. Jeżeli jest to niezbędne do ustosunkowania się Sprzedawcy do reklamacji Klienta lub dochodzenia przez Klienta uprawnień wynikających z rękojmi, konieczne będzie dostarczenie Produktu Sprzedawcy. Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na jego koszt na adres: Starling Hats Sp z oo, ul. Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała.

6.7. Żądanie dostarczenia Produktu, o którym mowa w pkt. 6.6 Regulaminu nie wpływa na termin ustosunkowania się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 6.5 Regulaminu, jak również nie narusza prawa Klienta do żądania od Sprzedawcy wymianę Produktu na wolny od wad albo usunięcie wady, o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu Cywilnego.

Formularz kontaktowy

Obowiązkowe pola oznaczone są symbolem - *