REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.starlinghats.com i www.starlinghats.pl
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.starlinghats.com oraz www.starlinghats.pl prowadzony jest przez firmę Starling Hats Sp. Z.O.O., zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającej następujące dane: adres prowadzenia działalności i dostawy: ul. Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała, NIP 5472147575, REGON 243368217, adres e-mail: [email protected] , numer telefonu: +48664456359.
1.2 Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego (z wyjątkiem punktu 11 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców).
1.3 Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każdej osobie, której dane osobowe przetwarza Usługodawca, przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz prawo ich aktualizacji i poprawiania.
1.4 Definicje:
1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
1.4.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.4. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.5. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.6. KONTO – Usługa Elektroniczna, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę, w którym gromadzone są podane przez Usługobiorcę dane oraz informacje o złożonych Zamówieniach przez niego w Sklepie Internetowym.
1.4.7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, która umożliwia wszystkim jej Użytkownikom automatyczne otrzymywanie okresowych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
1.4.8. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.9. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.10. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.starlinghats.com na platformie Shopper.
1.4.11 SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – firma STARLING Bogusław Szpak zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, zawierająca następujące dane: adres prowadzenia działalności i doręczeń: ul. Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała, NIP 5472147575, REGON 243368217, adres e-mail: [email protected] , numer telefonu: +48664456359.
1.4.12. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.14. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzysta lub zamierza korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
1.4.16. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto oraz Formularz Zamówienia.
2.1.1 Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu przez Usługobiorcę trzech kolejnych kroków – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Załóż konto” oraz (3) potwierdzeniu chęci założenia Konta klikając w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres e-mail. W Formularzu Rejestracji Usługobiorca zobowiązany jest podać następujące dane: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W przypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru identyfikacji podatkowej (NIP).
2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość w każdej chwili i bez podania przyczyny usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez przesłanie Usługodawcy stosownego żądania, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:[email protected] lub na adres: Starling Hats Sp z oo, ul. Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała.
2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu pola „Potwierdź zakup” znajdującego się na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia – do chwili obecnej to możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia należy podać następujące dane: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz szczegóły dotyczące Sprzedaży. Umowa: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W przypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru identyfikacji podatkowej (NIP).
2.1.2.1. Formularz Zamówienia Usługi Elektronicznej świadczony jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy, wygasa z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia przez Usługobiorcę za jego pośrednictwem.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem informatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisywania plików Cookies oraz obsługi języka Javascript.
2.3. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4. Procedura reklamacyjna:
2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem trybu reklamacji Produktu, o którym mowa w pkt 6 i 7 Regulaminu) może składać Usługobiorca, Na przykład:
2.4.2. pisemnie na adres: Starling Hats sp z oo, ul. Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała
2.4.3. elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
2.4.4. Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądanie Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi, o których mowa w zdaniu poprzednim mają jedynie charakter zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
2.4.5. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. Całkowita cena zawierająca podatki Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także koszty dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz inne koszty, a w przypadku niemożności ustalenia wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronie Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówienia
3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, zawierającej co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie Umowę Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą.
3.4. Treść zawieranej Umowy Sprzedaży zostaje utrwalona, zabezpieczona i udostępniona Klientowi poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
SPOSOBY I WARUNKI PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
Konta do wpłat:
Polska: Konto PLN Santander Bank, 93 1090 1740 0000 0001 2214 4535
Europa w €: Santander Bank, 39 1090 1740 0000 0001 2216 2482
4.1.2. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest PayPro S.A.
4.1.3. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest PayPro S.A. Akceptowalne karty płatnicze to Visa oraz Mastercard. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
Aktualne możliwe metody płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Formy płatności”.
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą kredytową Klient obowiązany jest dokonać płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu jest dostępna w większości krajów na świecie, z wyjątkiem Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostarczenia Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) wskazywane są Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w trakcie procesu składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
- przesyłka kurierska GLS
- przesyłka Paczkomatowa InPost.
- przesyłka Poczta Polska.
5.5. Czas i koszt dostawy Produktu do Klienta wynosi:
Polska – czas dostawy 3-6 dni roboczych
Koszt i metody wysyłki:
GLS: 10,90 zł | InPost: 16,99 zł
Darmowa dostawa na terenie Polski przy zamówieniach powyżej 250 zł przy wyborze InPost Paczkomat.
Europa – czas dostawy 3 – 10 dni roboczych (wysyłka GLS)
Koszty i metody wysyłki:
Poczta Polska: 6 EUR – dla wszystkich krajów Europy
Austria – GLS 12,00 €
Albania – GLS 118,00 €
Belgia – GLS 17,00 €
Bośnia i Hercegowina – GLS 78,70 €
Bułgaria – GLS 25,80 €
Chorwacja – GLS 17,20 €
Cypr – GLS 67,00 €
Czechy – GLS 10,20 €
Dania – GLS 15,30 €
Estonia – GLS 19,20 €
Finlandia – GLS 32,90 €
Francja – GLS 22,20 €
Grecja – GLS 42,70 €
Niemcy – GLS 12,60 €
Węgry – GLS 15,30 €
Włochy – GLS 23,00 €
Islandia – GLS 140,50 €
Irlandia – GLS 35,00 €
Liechtenstein – GLS 48,60 €
Litwa – GLS 14,00 €
Luksemburg – GLS 15,50 €
Łotwa – GLS 17,00 €
Czarnogóra – GLS 101,20 €
Holandia – GLS 15,00 €
Norwegia – GLS 73,50 €
Portugalia – GLS 30,00 €
Rumunia – GLS 23,00 €
Hiszpania – GLS 32,50 €
San Marino – GLS 44,00 €
Słowacja – GLS 12,00 €
Słowenia – GLS 19,50 €
Serbia – GLS 48,60 €
Szwajcaria – GLS 48,60 €
Szwecja – GLS 25,00 €
Turcja – GLS 103,00 €
Wielka Brytania (UK) – Poczta Polska 12 €
Wszystkie kraje z wyjątkiem Europy – 6-15 dni roboczych
Poczta Polska: 12 EUR
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
REKLAMACJA PRODUKTU
6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności Kodeksem Cywilnym.
6.2. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
6.3. Klient może złożyć reklamację na przykład:
6.3.1. pisemnie na adres: Starling Hats Sp z oo, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Generała Maczka 9
6.3.2. elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądanie Klienta o doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) dane kontaktowe składającego reklamację. Wymogi, o których mowa w zdaniu poprzednim mają charakter jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6,5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedający uznał reklamację za uzasadnioną.
6.6. Jeżeli jest to niezbędne do ustosunkowania się Sprzedawcy do reklamacji Klienta lub dochodzenia przez Klienta uprawnień wynikających z rękojmi, konieczne będzie dostarczenie Produktu Sprzedawcy. Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na jego koszt na adres: Starling Hats Sp z oo, ul. Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała.
6.7. Żądanie dostarczenia Produktu, o którym mowa w pkt. 6.6 Regulaminu nie wpływa na termin ustosunkowania się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 6.5 Regulaminu, jak również nie narusza prawa Klienta do żądania od Sprzedawcy wymianę Produktu na wolny od wad albo usunięcie wady, o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu Cywilnego.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta-konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, społecznych organizacje, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej.
7.2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
7.2.1. Klientowi przysługuje prawo zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.) z wnioskiem w celu rozstrzygnięcia sporu powstałego na tle zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz.U. 2001 nr 113, poz. 1214).
7.2.2. Klientowi przysługuje prawo zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Informacje dotyczące zasad i trybu mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
7.2.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). . Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail: [email protected] .
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: Starling Hats Sp z oo, ul. Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała
8.1.2. elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
8.2. Przykładowy formularz odstąpienia od umowy zawiera załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednakże nie jest to obowiązkowe.
8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca dostarcza Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowa, która: (1) obejmuje wiele Produktów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części pierwszy z Produktów;
8.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8,5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikające z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierz Produkt, może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od konsumenta płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: Starling Hats sp z oo, ul. Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała
8.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.8.3. W przypadku Produktu będącego usługą, której spełnianie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który skorzystał z prawa odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma zobowiązany do zapłaty za usługi wykonane do czasu odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu wykonanej usługi, z uwzględnieniem ceny lub wynagrodzenia uzgodnionej w umowie. Jeżeli cena lub wynagrodzenie jest nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa wykonanej usługi.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
8.9.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena albo wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (5) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
POSTANOWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców niebędących konsumentami.
9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem jakichkolwiek roszczeń wobec Sprzedawcy.
9.3. W przypadku Klientów niebędących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi na Klienta niebędącego konsumentem przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. W takim przypadku Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do transportu aż do wydania Klientowi ani za opóźnienie w transporcie przesyłki.
9,5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w sposób typowy dla przesyłek tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w transporcie nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest podjąć wszelkie niezbędne czynności w celu ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
9.6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
9.7. W przypadku Usługobiorców niebędących konsumentami Usługodawca może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9,8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta niebędącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, ograniczona jest – zarówno za pojedyncze roszczenie, jak i za wszystkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny i dostawy kosztów wynikających z Umowy Sprzedaży, jednak nie więcej niż tysiąc złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta niebędącego konsumentem jedynie za typowe szkody przewidywalne w chwili zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
9,9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługodawcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM
10.1. Administratorem danych osobowych Usługobiorców/Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
10.2. Dane osobowe Usługobiorców/Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego zbierane są – zgodnie z wolą Usługobiorcy/Klienta – w celu wykonania Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
10.3. Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:
10.3.1. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym z przesyłek pocztowych lub kurierskich, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
10.3.2. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym z płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
10.4. Usługobiorcy/Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Żądanie w tym zakresie można złożyć na przykład:
10.4.1. pisemnie na adres: Starling Hats sp z oo, ul. Generała Maczka 9, 43-300 Bielsko-Biała
10.4.2. elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
10,5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie określonych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje brakiem możliwości zawarcia tej umowy. Dane niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie usługi elektronicznej wskazane są także każdorazowo na stronie Sklepu Internetowego przed zawarciem danej umowy.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim i angielskim.
11.2. Zmiana Regulaminu:
11.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
11.2.2. W przypadku umów zawieranych na podstawie niniejszego Regulaminu o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 i 384[1] Kodeksu cywilnego zostały spełnione, tj. Usługobiorca został prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. Jeżeli zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
11.2.3. W przypadku umów zawieranych na podstawie niniejszego Regulaminu o innym charakterze niż umowy o charakterze ciągłym (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie Regulaminu zmiany Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już złożone lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od dnia 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. 2014, poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.